Dag 11 - Kasane

30 juli 2019 - Kasane, Botswana

Vandaag stond in het teken van de Victoria Waterfalls. Al vroeg (ja, alweer) werden we opgehaald door een shuttlebusje die ons daar naartoe bracht. De falls liggen in Zimbabwe, dus we mochten weer het hele spektakel van de grens overgaan meemaken. En dit keer ging het nóg tragen dan we eerder meemaakten. Een enorme rij mensen die de watervallen wilden gaan bezoeken en 2 ambtenaren zonder computer met heel veel papier en stempels en (ja het bestaat nog) carbonpapier. Na ongeveer een uur mochten we het land in en keken we al uit naar weer terug Botswana in gaan. Niet dus.

Eenmaal aangekomen bij de Victoria Falls zijn we begonnen met een heerlijk kopje cappuccino, dat na een week instantkoffie best even lekker was. En toen begonnen we aan onze tour. Een wandeling langs alle uitzichtpunten op de watervallen en dat was onbeschrijfelijk mooi. Wat een water! En wat een kracht! De vraag die steeds rijst is: waar komt al dat water vandaan??? Echt ongelofelijk en ook ongelofelijk mooi. Een behoorlijk fotogeniek gebeuren waar we dus ook veel plaatjes van hebben geschoten.

Ook een hele bezienswaardigheid daar is het Victoria Falls Hotel. Een poepiesjiek hotel wat uit de Engelse koloniale tijd stamt. Je waant je meteen op de set van Out of Africa. Een prachtig hotel waar we dan ook maar lekker zijn gaan lunchen.

Onze chauffeur zou ons daar ophalen maar was even drie kwartier later dan hij had gezegd. Dat trekken wij Hollanders natuurlijk niet. Maargoed, gelukkig (of helaas) kwam hij, anders hadden we in dit hotel moeten overnachten ;-)

En toen de avond...een heel verhaal. We wilden eten in een van de restaurants van de lodge. Omdat dit een stukje verderop lag, werden we gebracht met een golfkarretje. Een paar tientallen meters rijden schenen de koplamoen recht op een luipaard! Ten eerste superzeldzaam, ten tweede supergevaarlijk. De chauffeur in paniek in z'n achteruit om later hulp te halen en binnen een paar tellen stonden er een man of 20 om ons heen. Gezien de paniek bij deze lokale mensen bleek het dus echt wel een gevaarlijke situatie te zijn. Even later leek het gevaar te zijn geweken en zijn we alsnog naar het restaurant gebracht. Waar uiteindelijk bleek dat hij er nog steeds zat. En we moesten nog terug...... Maar ook dat is gelukt, hij is uiteindelijk afgedropen en wij konden veilig terug naar onze campsite. Toch een beetje de schrik te pakken en nu wel echt bewust van de gevaren van dit land.

O ja, 's ochtends ook nog even een pofadder gezien, een zeer giftige. De dag was compleet met gevaarlijke dieren!

Morgen vertrekken we hier weer. Dan gaan we 2 nachten slapen in Chobe National Park en aansluitend 2 nachten in Moremi National Park. Veel wild en weinig hekken om de campsites. Best spannend maar we troosten ons met de gedachte dat we niet de eersten zijn en iedereen het tot nu toe overleefd heeft!

Voorlopig waarschijnlijk geen WiFi, geen bericht is goed bericht....

1. Sandra:
    31 juli 2019
    Een luipaard😱! Gelukkig hebben jullie het overleefd!😅
  2. Tamara de Groot:
    31 juli 2019
    Ja, was wel even spannend! Maar alive and kicking :-)
    Jullie een goeie reis straks!!!
  3. Martine:
    31 juli 2019
    Oh je ergste nachtmerrie.... gelukkig overleefd want je bent pas op de helft van al het moois.
  4. Tamara de Groot:
    8 augustus 2019
    Haha, maar het was ook heel mooi om te zien. Een luipaard zie je niet zomaar en wij kregen het onverwacht kado. En ook fijn dat hij ons niet heeft opgegeten :-)
  5. Pama:
    31 juli 2019
    Mooi verhaal weer,we wachten op de volgende❤❤❤❤
  6. Edwin van den Nieuwendijk:
    31 juli 2019
    Tja, Je hoopt dat je een luipaard ziet voor je vertrekt uit je dorp. En dan is het moment daar. Brrrrrr
  7. Tamara de Groot:
    8 augustus 2019
    Was wel even schrikken. Maar prachtig om te zien!
  8. Anja:
    31 juli 2019
    Wat een mooie verhalen en foto’s ....