Dag 12 - Van Kasane naar Ihaha

31 juli 2019 - Ihaha Camp, Botswana

Onze eerste dat in Chobe National Park met een overnachting in Ihaha Campsite. Chobe staat bekend om zijn rijke variatie aan (groot) wild (de hele big five woont er). En Botswana zelf staat bekend om de hekloze campings. Een en een is twee. En dat was best spannend.
Overdag zóveel dieren gezien dat we op een gegeven moment niet meer wisten waar we naar moesten kijken. Enorm veel Impala’s (maar die schijnen zich als konijnen te gedragen dus dat is niet gek), heel maar dan ook heel veel olifanten, ontzettend veel giraffes en ook zebra’s en buffels waren niet te tellen. Waar we in Etosha nog echt moesten zoeken, krijg je hier in Chobe alles aangereikt in overvloed. Etosha was een leuk begin, dit is het echte werk. Helaas alleen nog geen leeuw gezien, die hier wel voldoende aanwezig zijn.

Eenmaal aangekomen op de camping (waar we te maken hadden met een dubbele boeking maar dat is prima opgelost) de tent opgezet en gaan zitten genieten van het prachtige uitzicht over de Okavango Delta. Met een potje Rummikub, een kampvuur en af en toe een brul van een nijlpaard. Maar ook met geknepen billen omdat het op deze plek niet vreemd is als er een buffel, olifant of leeuw op bezoek komt. Dus na het eten, toen inmiddels de zon onder was en het dan wel wat gevaarlijk wordt, maar naar bed gegaan om te genieten van de geluiden van alle dieren. Het is nu 20 uur en we gaan maar es slapen… Wat anders?