Dag 13 - Van Ihaha naar Savuti

1 augustus 2019 - Savuti, Botswana

Onze Gijs is vandaag jarig! Dat moeten we natuurlijk ook even vermelden!

Vandaag waren we redelijk vroeg wakker maar wat wil je als je met de kippen op stok gaat? Uit de tent en meteen sporen om de tent zoeken, maar zo te zien hebben we geen bezoek gehad. Gelukkig en ook jammer.

Omdat we er achter kwamen dat we door het verhuurbedrijf van de auto met halflege gasflessen op pad zijn gestuurd, en die inmiddels dus leeg bleken te zijn, hebben we besloten terug te rijden naar Kasane. De grootste stad (dorp) in de omgeving, maar toch een uur terugrijden en later weer heen. Daar onze gasflessen laten vullen en toch ook maar getankt. En langs de weg werd nog door een hele lieve vrouw brandhout verkocht. Nu weer alle voorraden op orde waren konden we ons avontuur in de natuurparken voortzetten. We zijn immers wel een paar dagen afhankelijk van onze voorraad en met name brandstof, water en hout.

Even later onze reis naar Savuti Campsite, onze bestemming van vanavond, voortgezet. Eenmaal weer in het park kregen we de beloning voor onze vertraging. We zagen twee leeuwen!!! Deze ontbrak nog op onze lijst en hiermee was onze Big Five (leeuw, luipaard, neushoorn, buffel en olifant) compleet! Prachtig om te zien!

De reis naar Savuti was echt superheftig. Twee uur lang hebben we in een soort van achtbaan gezeten. De ‘hoofdweg’ was eigenlijk gewoon een zandpad met alleen maar hobbels. Onze nieren klapten eruit! Het was wel even leuk, maar het was echt een dikke 50 kilometer dat we zo hebben gereden. We zeuren nooit meer als er in Voorhout een tegel uit het fietspad ligt (wat ook nog wel es gebeurtJ). Weer heeft Gert-jan ons er zonder vast te zitten of een lekke band heen gebracht.

Onderweg, helaas, weinig dieren gezien. Maar we hadden het ook zo gehad met de hobbelige rit, dat we daar ook niet zoveel oog meer voor hadden. En bovendien kon onze dag al niet meer stuk door het zien van de leeuwen.

Nu staan we op de camping. Maar niet voordat we eerst een formulier moesten ondertekenen met daarin de verklaring dat wij zelf aansprakelijk zijn voor als er iets met ons gebeurd door een dier. Er lopen hier iedere nacht hyena’s en een soort jackhalzen rond. En met enige regelmaat ook leeuwen en olifanten. Weer spannend dus maar gek genoeg went het ook wel weer een klein beetje. Nu liggen we veilig in bed en horen we in de verte een hoop gebrul. Of het nou olifanten of leeuwen zijn, daar zijn we nog niet helemaal uit. Maar dat hier een hoop gespuis woont, dat is duidelijk. De luiken van onze tent staan open (de gazen luiken nog wel dicht hoor!) zodat we vannacht goed naar buiten kunnen kijken. Benieuwd of we inderdaad bezoek krijgen….

Morgen beginnen we met een (self)game drive voordat we rijden naar Khwai dat ligt in een volgend natuurpark, namelijk Moremi. Ook weer veel wild te zien...

1. Pama:
    4 augustus 2019
    Super jongens,maar ook wel eng hoor.❤❤❤❤
  2. Tamara de Groot:
    8 augustus 2019
    Gelukkig heb ik 3 stoere medereizigers mee! x, Tamaar
  3. Sandra:
    5 augustus 2019
    Zo’n bumpy road hadden wij ook onderweg naar de serengeti! Gaar dat je daar van wordt! Wel knap dat jullie überhaupt slapen met zoveel gespuis om je heen!😬
  4. Tamara de Groot:
    8 augustus 2019
    Jeetje, onze nieren overleven het net! Maar het is het allemaal waard!