Dag 16 - Van Third Bridge naar Maun

4 augustus 2019 - Maun, Botswana

Nou, dat was met het nachtje wel. Het was druk met bezoekers aan onze tent. Nadat de hyena ons gisteren verliet, zijn we nog bezocht door 2 nijlpaarden en 2 hyena's. En het mooiste was toen we vanmorgen aan het ontbijten waren. Ineens kwam de olifant die we al een eindje verderop hadden zien staan, even bij ons buurten. Op een gegeven moment kwam hij zo dichtbij, dat de kinderen maar even in de auto zijn gaan zitten. Gert-Jan en Tamara bleven wel buiten en dat heeft mooie foto's opgeleverd. Een olifant op zo'n 4 meter afstand, dat is best dichtbij. Maar ze kwam even kijken wat we aan het doen waren en liep toen weer heel rustig een eindje verderop om te eten van de struiken. Zo dichtbij zijn we nog nooit bij een olifant (in het wild) geweest. Wat een prachtig dier!

Op weg naar Maun, waar we eindelijk weer even in een huisje mogen slapen en douchen (!!!), hebben we nog even mogen genieten van de prachtige dieren in het Moremi-Park. Het leek erop of ze allemaal voor ons wilden poseren.

Nu, in onze bed&breakfast hebben we in het zwembad alle stof van ons kunnen afspoelen en hebben we heerlijk gegeten in een restaurant hier om de hoek. Een geweldige bed&breakfast dat gerund wordt door Nederlanders. En ook weer leuk dat we even WiFi hebben zodat we onze verhalen weer kunnen delen.

Morgen op weg naar Gweta van waaruit we de zoutpannen gaan bezoeken. Maar nu eerst lekker slapen in een echt bed!

1. Christine en Arie:
    4 augustus 2019
    Hallo wat een prachtige foto's en wat een avontuur!! Spannend met die wilde dieren. Gijs heeft een leuke knuffel gekregen en loopt er regelmatig mee te pronken. Ik hoop dat deze nog heel is als jullie terug zijn. Geniet nog heerlijk verder.
  2. Anja:
    5 augustus 2019
    Wauw wat een avontuur ....
  3. Tamara de Groot:
    8 augustus 2019
    Superleuk allemaal. En soms wat teveel avontuur :-)