Dag 6 - Van Spitzkoppe naar Okaukuejo (Etosha)

25 juli 2019 - Okaukuejo, Namibië

Wow, wat was het vannacht donker! En wat was het vannacht stil! Zo maak je het in Nederland en eigenlijk op maar weinig plekken op aarde nog mee. Hoewel, stil…. Er liep een beest om onze tent. Geen idee wat, maar Fien en ik hebben iets horen lopen. Er schijnt daar geen gevaarlijk wild te zijn. Hooguit een springbok of eekhoorns.

Na een eenvoudig ontbijtje zijn we vertrokken richting Etosha National Park. En daar zouden we als het goed is wel groot wilt gaan zien. Onderweg in Outjo nog even wat gegeten, getankt en boodschappen gedaan. En daarna naar ons restcamp Okaukuejo. De camping is niet je van het, maar de plek des te meer. Bij aankomst werden we al verrast door een hele grote giraffe. Zo mooi en indrukwekkend om te zien, heel bijzonder om dat in het echt te zien. Maar we zijn nog meer getrakteerd op prachtige dieren. Na een paar uur hier vertoefd te hebben, is ons lijstje al bijna compleet. Bij de waterhole die voor de camping ligt hebben we vanavond een prachtig schouwspel gezien van een grote groep olifanten (met hele kleintjes erbij), een neushoorn met baby, giraffes, een oryx, en een gevlekte hyena. En verderop in het park nog heel veel springbokken. Onze dag kan dus niet meer stuk.

Nu liggen we lekker op bed met een hoop herrie van andere campinggasten. Dat is jammer. Gelukkig horen we daar tussendoor ook nog geluiden van de dieren die iets verderop zijn.

Morgen een hele dag in Etosha waar we ’s avonds gaan slapen in Namutoni Rest Camp.