Dag 9 - Van Rundu naar Bagani

28 juli 2019 - Bagani, Namibië

Wat was het koud vannacht! Er lagen geloof ik 7 dekens per persoon op de bedden maar nog hebben we (op Gert-Jan na) het koud gehad. Dus vroeg uit bed en lekker ontbijten in het restaurant. En daar stonden de scrambled eggs al op ons te wachten. Met een prachtig uitzicht over de Okavango, wat wil je nog meer?

Even later op pad om maar (!!!) 200 kilometer af te leggen naar Ngepi Camp in Bagani. Eerst ons een weg banen door de kinderen die op de weg stonden en riepen “sweets, sweets!” Omdat ze dat gisteren ook al deden, waren we daar nu op voorbereid en hadden we snoep om te geven meegenomen. Maar ook hier gold het motto van de vinger en de hele hand. Ze doken nog net niet onze autoramen in maar wel werd het snoep van onze schoot gegrepen. Omdat dit er nogal hard aan toe ging, zijn we maar snel doorgereden. In Nederland zouden het brutale kinderen zijn maar hier is dat misschien toch anders. We zetten onze reis maar weer voort. Opnieuw alleen maar diezelfde geestdodende weg. Respect voor onze chauffeur Gert-Jan die ook hier wakker kan blijven. Gelukkig was het niet zo’n lange reis en zijn we al snel aangekomen op (wij denken) de meest bijzondere plek op aarde om de nacht door te brengen (google maar even ;-) ). Ook weer gelegen aan de Okavangoriver met aan de andere oever Angola. Af en toe hoor je een nijlpaard briezen en schijnen de krokodillen ons vanuit het water in de gaten te houden.

Onze tent staat strak aan het water, gelukkig aan een stijle oever zodat de crocs en hippo’s ons hier niet kunnen verrassen. Het hangmatje hangt en we hebben net heerlijk gepoept en geplast in de wc die op een 8 meter hoge toren staat met uitzicht naar buiten. We zeiden toch dat het bijzonder is hier! En ook het douchen is hier in de buitenlucht een hele aparte ervaring.

Vanavond eten we, op verzoek van twee kleine reisgenoten, pannekoeken. Gebakken op ons butagasstelletje. Tenmiste, als ze lukken, anders eten we crackers met pindakaas…

Morgen gaan we Botswana in. Eerste halte daar is Kasane van waaruit we de Victoria Falls gaan bezoeken! Maar eerst nog hier genieten!!!

1. Sandra:
    30 juli 2019
    Van al het moois dat ik op aarde heb mogen aanschouwen is de okavangodelta echt een van de mooiste gebieden die ik gezien heb. Indrukwekkend mooi! Jullie maken de mooiste en leukste dingen mee. Heel veel plezier nog!
  2. Tamara de Groot:
    30 juli 2019
    Morgen gaan we echt de delta in, ben heel benieuwd! We genieten volop hier! Liefs!
  3. Sanne:
    30 juli 2019
    Super leuk om een klein beetje met jullie mee te reizen collega's en kids! En waarom verbaast het mij niet dat alleen Gert-Jan het niet koud had? Waarschijnlijk had ik het niet overleefd ;-) . Ziet er prachtig uit allemaal. Geniet nog lekker verder samen!
  4. Tamara de Groot:
    30 juli 2019
    We moesten nog aan je denken, jij zou dit niet overleven😂.
    Dankjewel!!!