Dag 1 - Windhoek

20 juli 2019 - Windhoek, Namibië

Gisterenavond zijn we vertrokken van huis en met de trein uit Sassenheim naar Schiphol gegaan. Dat kunnen we iedereen aanraden! 2 stations verder sta je onder de vertrekhal zonder stress.

Na een superrelaxte vlucht (waar Stijn, Fien en Gert-Jan nog redelijk geslapen hebben) kwamen we via een tussenlanding in Luanda (Angola) aan in Windhoek. En toen… onze eerste kennismaking met de Namibische gastvrijheid. Een vrouwelijke douanier (die het lachen niet had uitgevonden) leek te denken dat de grootste criminelen haar land in wilde komen. Een vragenvuur, boze blikken en lastige formulieren was wat we te verwerken kregen. Maar ook daar kwam een eind aan en inmiddels zijn we van mening dat dit de enige boze vrouw in dit hele land is. Iedereen is hier ontzettend vriendelijk!

Na aankomst en eindelijk de tassen in bezit te hebben, zijn we opgehaald door een vriendelijke man van het verhuurbedrijf van de auto. Onderweg al door hem bijgepraat over het zelfstandig op safari gaan en bij het verhuurbedrijf is alles (maar dan ook echt alles) over de auto uitgelegd. Een paar uur later mochten we dan eindelijk het terrein met hun auto verlaten en werden Gert-Jans rijskills direct getest. Hier rijden ze namelijk links en dat blijkt knap lastig. Maar toch is het gelukt zonder ongelukken te arriveren bij ons eerste onderkomen, de Arrebush Logde. En daar kregen we een prachtig en luxe huis, als dit slechts het begin is….. En ook vielen we met onze neus in de boter omdat er voor onze deur een echte Afrikaanse trouwerij was. Superleuk om te zien!

Die avond aten we in Joe’s Beerbar. Een must do, volgens anderen. En dat bleek ook zo. Een ontzettend leuk restaurant wat erg bijzonder is ingericht. En waar je het zogenaamde Game Meat kan eten. Wild dus. En dat is geen hert en konijn maar springbok, zebra, kudu en oryx. Heerlijk, kunnen wij je nu vertellen! Daarna terug naar onze villa om heerlijk te slapen.

1. Sandra:
    23 juli 2019
    Klinkt in ieder geval als een goed begin!