Dag 2 - Van Windhoek naar Sesriem

21 juli 2019 - Sesriem, Namibië

Vroeg opgestaan om te ontbijten in de lodge en naar Sesriem te rijden. Maar niet voordat we eerst boodschappen in Windhoek gedaan hadden. Daar, in het Megacentre, erachter gekomen dat de hongersnood in Afrika niet in dit deel was. Albert Heijn kan hier nog wat van leren. Een enorme supermarkt die we alleen in Zuid-Frankrijk kennen met een enorm assortiment. Met name de Deutsche Küche deed ons verbazen, dezelfde taarten en koeken als we in Oostenrijk eten. Zo grappig! Na een goede kop koffie snel op weg naar Sesriem want die rit zou zeker 5 uur duren.

En dat was dus ook zo, eigenlijk nog wat langer. Maar onderweg prachtige dingen gezien. Iedere 10 minuten rij je in een ander landschap, de natuur is hier geweldig!

De eerste dieren die we zagen waren de baboons, oftewel apen. Een enorme groep bij de ingang van het natuurpark. Onderweg ook nog een paar gezien. Maar ook oryxen en springbokken en heel in de verte struisvogels en zebra’s. Een goeie score voor die dag.

Asfalt kennen ze niet echt hier. We rijden hier voornamelijk op gravelwegen en dat is hobbelig! Dat onze nieren nog op de plek zitten is een wonder! En na zo’n 350 kilometer kwamen we aan op de camping van Sesriem, net na de poorten van het park richting de duinen zodat we de volgende ochtend vroeg weg konden. De eerste keer de tent opzetten en snel vuur maken voor het donker werd. Heerlijk vlees geroosterd op ons eigen vuurtje naast de tent onder een sterrenhemel die we in Nederland niet kennen. Daarna vroeg naar bed want morgen gaat de wekker om 05:45 uur om de zonsopkomst in de duinen te kunnen zien. Dat schijnt een prachtig schouwspel van kleuren te zijn! Nu eerst lekker slapen!

1. Sandra:
    23 juli 2019
    De nachten zijn daar inderdaad aardedonker waardoor je de prachtigste sterrenhemel ziet!
  2. Tamara de Groot:
    23 juli 2019
    Is echt prachtig. Je moet bijna een zonnebril op😎
  3. Anja:
    23 juli 2019
    Net zoiets als je midden op zee zit 🤔
  4. Tamara de Groot:
    :-)