Dag 17 - Van Maun naar Gweta

5 augustus 2019 - Gweta, Botswana

Vandaag, in vergelijking met andere dagen, een rustig dagje. En daar waren we eigenlijk ook wel een beetje aan toe. We werden wakker in het heerlijke bed van Discovery B&B in Maun. We hadden 2 tweepersoonshuisjes en de kinderen woonden daardoor een nachtje ‘op zichzelf’. Superinteressant natuurlijk, en zij hebben heerlijk geslapen. En ook fijn; in de ochtend een warme douche! Tot nu toe wordt op de meeste plaatsen het water verwarmd door een solarsysteem. Daardoor is er in de ochtend alleen koud water. Maar nu hadden we heerlijk warm water. Omdat Botswana op dit moment kampt met ernstige droogte, wordt wel verzocht niet langer dan 5 minuten te douchen. Maar ook dan is het even heerlijk!

Wat hier ook fijn was en best luxe, is dat we de was van de afgelopen twee weken hier hebben laten doen. Alles ruikt weer fris en we kunnen er weer even tegenaan. Scheelt toch dat je niet hoeft te wassen in een teiltje.

Toen op pad naar Gweta. Maar niet voordat we de auto weer gevuld hadden met diesel en olie (hij lust wel een slokje) en de boodschappenvoorraad weer hebben aangevuld.

Na 200 kilometer (een klein stukje voor ons inmiddels) kwamen we aan in Gweta bij Planet Baobab. Een lodge met campsite waar, zoals de naam doet vermoeden, heel veel Baobab-bomen staan. Prachtige en enorme kolossen die soms wel duizenden jaren oud zijn. En daar staan onze tentjes nu onder, hoe mooi! Helaas is Stijn tijdens de autorit ziek geworden, buikpijn. Dus wij hielden ons hart al vast. Buikgriep? Malaria? Maar gelukkig knapte hij na een paar uur alweer op, heeft al gezwommen en is twee milkshakes en een halve zak chips verder.

Verder weinig spannends vandaag. Zwemmen, hangen bij het zwembad, drankje, hangmatje, zonnebedje en straks lekker eten in het restaurant. Zolang er voor ons gekookt kan worden, benutten we dat. Altijd lekkerder dan een broodje hamburger van ons butagasstelletje J.

Straks lekker slapen onder de Baobab en morgen gaan we naar Kubu Island. Een eiland van granieten rotsen midden op de zoutpannen (die groter zijn dan Zwitserland) met daarop maarliefst 48 Baobabs en een sterrenhemel waar je je zonnebril bij moet opzetten. Daar kijken we uiteraard enorm naar uit!!!