Dag 3 - Van Sesriem naar Solitaire

22 juli 2019 - Solitaire, Namibië

Poeh, om 5:45 uur de wekker, en dat in de vakantie. Dat viel niet mee, zeker omdat het nog erg koud was. Iedereen op de camping liep met dikke jassen en mutsen. Ontbijten hebben we deze keer niet direct gedaan omdat we op tijd wilden vertrekken en het opklappen van de tenten, de eerste keer, meer tijd vergden dan we dachten. Maar oefening baart kunst…

Zo’n anderhalf uur later kwamen we bij Dune 45 aan. Een prachtige duin waar je op kan lopen en het schouwspel van de zonsopkomst kan bewonderen. Wat was het mooi zeg! Maar ook een beetje eng. De duinen zijn hier zo hoog, en je moet over een smal richeltje en als je dan hoogtevrees hebt, is het best eng. Fien is dan ook met Gert-Jan eerder naar beneden gegaan en Stijn is met Tamara ook niet helemaal naar boven gegaan. Maar ondanks dat genoten van het prachtige uitzicht en mooie foto’s gemaakt.

Daarna zijn we doorgereden naar Deadvlei waar we eerst zijn gaan ontbijten. Tafel en stoelen uitgepakt en tosti’s op het gasstelletje gebakken. Met het meest geweldige uitzicht gegeten!

Deadvlei is een prachtige, surrealistische, plek. Je waant je zo in een schilderij van Dali. Jammer dat er nog meer mensen lopen, maar het is dan ook hotspot nummer 1 van Namibië.

Na dit alles op weg naar ons volgende onderkomen, Solitaire. Waar we eerst bij McGregor een heerlijk stuk van de befaamde appeltaart hebben gegeten, mét slagroom! Maar het ware feest begon toen we aankwamen op onze overnachtingsplek, Solitaire Guest House. Daar hebben we een behoorlijk groot eigen stuk grond met eigen sanitair. Douchen in de openlucht, wat wil je nog meer. En er is een zwembad waar de kids, hoe dapper want het water is ijskoud, in hebben gezwommen.

Strakt gaan we hier lekker eten, er wordt voor ons gekookt deze keer. En daarna schijnen er hyena’s te komen waar de mensen van de logde al een heerlijk stuk zebra voor hebben klaar gelegd. Spannend maar ook lijkt het ons super om te zien.

Morgen op weg naar Swakopmund. Ook dat schijnt weer geweldig te zijn. Maar nu eerst hier in Solitaire genieten van de avond, de sterren, lekker eten en de rust.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Christine en Arie:
    23 juli 2019
    Hallo lief gezin, wat klinkt het allemaal geweldig!! En dit is nog maar het begin. Aparte maaltijden, prachtige natuur en vriendelijke mensen dat is super.
  2. Tamara de Groot:
    23 juli 2019
    Dankjewel Christine! Het is hier echt zo geweldig. Van tevoren hadden we ons niet kunnen voorstellen dat het zo mooi is hier. En inderdaad...we zijn net pas begonnen!
    We missen Gijs wel hoor, geef hem maar een dikke knuffel!
  3. Sandra:
    23 juli 2019
    Bij het woord hyena worden er hier een paar helemaal panisch! Zolang ze met het zebravlees vandoor gaan is er niets aan de hand haha! Klinkt allemaal fantastisch! Succes verder. Ik kijk uit naar jullie volgende avontuur!
  4. Tamara de Groot:
    23 juli 2019
    Hihi, later bleek dat het knorren bij onze tent ook een hyena was😱
  5. Nicoline Herbrink:
    23 juli 2019
    Super leuk om jullie belevenissen te lezen. Op naar dag 4. Mooie ervaringen om nooit meer te vergeten.
  6. Tamara de Groot:
    Dankjewel! Inderdaad onvergetelijk!
  7. Christine en Arie:
    23 juli 2019
    Het is hier erg warm en daarom loop ik met Gijs in het gras en niet op het asfalt voor z'n tenen. Wat is hij toch lief en verstandig. Hij luistert zo leuk als je wat tegen hem zegt. Hij slaapt heerlijk 's nachts in de bench en overdag gaat hij er ook zomaar weleens in liggen met deurtje open. Hij knuffelt wat af met me. Na het eten neemt Arie hem mee naar de kas om weer even lekker mee te rennen met de fiets. Al met al: hij is geweldig!!! Genieten jullie heerlijk verder en tot het volgende bericht.🤗
  8. Tamara de Groot:
    23 juli 2019
    Dat klinkt goed zeg! Hij boft maar met jullie!
  9. Sylvia:
    23 juli 2019
    Geweldig al die verhalen! Dit is echt volop genieten. Leuk om jullie zo te volgen. 👌🏻👋🏻😘
  10. Tamara de Groot:
    23 juli 2019
    Dankjewel! Leuk dat jullie op deze manier kunnen meegenieten! :-)
  11. Kirstin Willemsen:
    24 juli 2019
    Wat een mooie reis en mooie, spannende verhalen al de eerste dagen, wat een avontuur. Leuk om jullie te volgen. Veel plezier de komende dagen alvast!
  12. Tamara de Groot:
    24 juli 2019
    En we mogen nog zo lang, dat is het mooie! Leuk dat je meeleest!!!