Dag 4 - Van Solitaire naar Swakopmund

23 juli 2019 - Swakopmund, Namibië

Vandaag moesten we helaas het mooie Solitaire Guestfarm met de vriendelijke mensen verlaten. Het was een heerlijke plek, geweldig uitzicht en voor een kampeerplek superdeluxe!

We hebben heerlijk geslapen en eigenlijk hebben we helemaal geen last van de kou, het is immers winter en 's nachts kan de temperatuur tot net boven het nulpunt zakken. Tamara is wel wakker geworden omdat ze naast de auto iets hoorde dat op geknor leek. "Het zal wel een zwijn ofzo zijn". Maar de volgende dag bleek dat dit een hyena geweest moest zijn. Nou, die vuurdoop hebben we dan alvast maar gehad.

Na een heerlijk ontbijtbuffet in het restaurant zijn we op pad gegaan richting Swakopmund. Onderweg weer de mooiste landschappen voorbij zien komen. Van gebergte tot savanne tot woestijn. Ieder half uur weer iets anders. Het zijn lange stukken rijden maar er is zoveel te zien dat we ons niet vervelen. En zo af en toe slapen de kids wat of ze doen een spelletje op hun telefoon.

Op de route naar Swakopmund kwamen we langs Walvisbaai waar we even zijn gestopt bij de Lagoon. Daar zijn namelijk flamingo's te zien. Heel bijzonder om na een lange rit door de woestijn ineens aan zee te staan bij flamingo's. Het lijkt wel of Namibië echt alles heeft!

Later kwamen we aan in onze lodge Desert Breeze. Vannacht mogen we in vaste behuizing slapen! En wát voor huis! 12 prachtige bungalows waarvan wij de mooiste hebben! Met vanaf het bed uitzicht over de woestijn, of je naar een schilderij kijkt. We kunnen dan ook niet wachten om naar bed te gaan en morgenochtend gewekt te worden door de opkomende zon.

Maar eerst hebben we net wat in de stad gegeten. En wel bij het Brauhaus. Een echt Duits restaurant. Het is ontzettend bijzonder om in dit land Duits te spreken en Duits eten te krijgen. Maar dit zijn de overblijfselen van de Duitse kolonie. Je waant je echt in een Beiers dorp met vakwerkhuizen waar je Duits bier en Schwarzwalder Kirschtorte kunt bestellen. Heel maf maar dit is echt de cultuur hier. Dus...hebben we net een lekkere Wienerschnitzel gegeten met een echt Duits biertje erbij (en Stijn at een zebrasteak, inmiddels zijn favoriet :-) ).

Nu, met de open haard aan want het is erg koud vanavond, lekker op de bank om straks naar bed te gaan en morgen gewekt te worden door de zon....

Daarna op weg naar Spitskoppe.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carl:
    23 juli 2019
    Mooi allemaal zeg. Meer foto’s! :)
    Geniet!!
  2. Tamara de Groot:
    23 juli 2019
    We plannen wel een dia-avondje😄
  3. Pama:
    23 juli 2019
    Supermooi allemaal,en bijzonder dat het gewoon Duits is.prachtige foto,s.liefspama
  4. Tamara de Groot:
    Ja, heel bijzonder! Dikke kus!😘😘
  5. Nicolette:
    23 juli 2019
    Wat een geweldige reis tot nu toe! Prachtige foto's en verhalen, echt heel leuk om jullie zo te volgen. Geniet ervan!!!
  6. Tamara de Groot:
    23 juli 2019
    Gaan we zeker doen. Leuk dat jullie ons volgen!😊
  7. Claudia Boot:
    Lekker bezig hoor. Prachtig allemaal...geniet!!! Xxxx
  8. Tamara de Groot:
    Dankjewel! En jullie ook daar verderop in Bali! 😘
  9. Sandra:
    24 juli 2019
    Klinkt allemaal geweldig! Gek he om ineens in Duitsland aan te komen maar dan zonder die dikke Duitsers met hun bierbuiken🤣! Succes verder, kijk uit naar je volgende verslag!!